Brev:
Sødmælk og mad
25. maj 2010
Alder:
9 mdr.
Sødmælk og mad
Hej Helen
Så er jeg tilbage igen på banen. Går rigtig godt med min lille datter ella, som om en uge er ti mdr.
Mit problem er at jeg nu prøver at trappe lidt ud af modermælkserstatning og introducere sødmælk. Har prøvet i to uger nu med mælk i kop, og hun vil ikke drikke en dråbe. Desværre går det også ud over at hun så heller ikke vil drikke vand af kop hvis vi skifter mælken ud... Hun elsker at drikke alm vand.
Vores dag ser således ud:
vågner 6.30
får grød og vand af kop 7.30
mellemmåltid 9, bestående af halvt rugbrød med ost
lur mellem 9.30-11.00
11.30-12.30 frokost; rugbrød med div pålæg eks sildepostej, ærtemos etc samt lidt avocadomos og store stykker af augurk og peberfrugt til at gnaske i
14.30 MME ca 200-250 ml
15-16.30 lur
16.45 mellemåltid feks frugtmos eller a38 med drys
17.30-18 aftemsmad som oftest tager udgang i vores egen mad
19.30 flaske MME ca 200 ml og ligges til natten
Til alle måltider får hun vand, vil ikke drikke mælk af kop - derudover skal siges at hun er meget kræsen med sin MME - hvis ikke det er et bestemt mærke nægter hun at drikke, og har forsøgt gennem flere dage... så er der et tip til hvordan vi introducere sødmælk til hende så hun vænner sig til smagen??og hvad hvis hun ikke kommer til at kunne lide det?
Et sidste spm vi skal til at starte vuggestue om en uge, hvor frokosten kommer til at bestå af et varmt måltid, hvor kan vi så give hende rugbrød da jeg synes det er vigtigt hun forsat er vant til at spise dette?? er det til aftensmaden??
Tak på forhånd
Kærlig hilsen
Ella og Anja