Sødmælk og mad

25. maj 2010

Alder:
9 mdr.

Sødmælk og mad

Hej Helen

Så er jeg tilbage igen på banen. Går rigtig godt med min lille datter ella, som om en uge er ti mdr.

Mit problem er at jeg nu prøver at trappe lidt ud af modermælkserstatning og introducere sødmælk. Har prøvet i to uger nu med mælk i kop, og hun vil ikke drikke en dråbe. Desværre går det også ud over at hun så heller ikke vil drikke vand af kop hvis vi skifter mælken ud... Hun elsker at drikke alm vand.

Vores dag ser således ud:
vågner 6.30
får grød og vand af kop 7.30
mellemmåltid 9, bestående af halvt rugbrød med ost
lur mellem 9.30-11.00
11.30-12.30 frokost; rugbrød med div pålæg eks sildepostej, ærtemos etc samt lidt avocadomos og store stykker af augurk og peberfrugt til at gnaske i

14.30 MME ca 200-250 ml
15-16.30 lur
16.45 mellemåltid feks ...

Annonce

... frugtmos eller a38 med drys
17.30-18 aftemsmad som oftest tager udgang i vores egen mad
19.30 flaske MME ca 200 ml og ligges til natten

Til alle måltider får hun vand, vil ikke drikke mælk af kop - derudover skal siges at hun er meget kræsen med sin MME - hvis ikke det er et bestemt mærke nægter hun at drikke, og har forsøgt gennem flere dage... så er der et tip til hvordan vi introducere sødmælk til hende så hun vænner sig til smagen??og hvad hvis hun ikke kommer til at kunne lide det?

Et sidste spm vi skal til at starte vuggestue om en uge, hvor frokosten kommer til at bestå af et varmt måltid, hvor kan vi så give hende rugbrød da jeg synes det er vigtigt hun forsat er vant til at spise dette?? er det til aftensmaden??

Tak på forhånd

Kærlig hilsen
Ella og Anja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Proprioceptive sans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Den proprioceptive sans kaldes også muskel-ledsansen, stillingssansen og den kinæstetiske/bevægelsessans. Denne sans er kroppens evne til at opfatte bevægelse, muskelkraft, kropsstilling, og det sker ved hjælp af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

1000 tak for din brevkasse ... og tak for alle dine gode, hjertelige og ærlige svar.

Thilde, mor til Louie på 5 mdr.